x تبلیغات
جعبه

پیشینه قیمت آهن

 تعریف بازار محصولات فلزی و پیشینه قیمت آهن

بازار محصولات فلزی و آهن شامل فروش محصولات فلزی توسط نهادهایی (سازمان ها، تاجران انحصاری و مشارکت) است که در زمینه تولید محصولات فلزی فعالیت می کنند که قابل مشاهده هستند.
 
آهن ماده ای جامد است که عموماً سفت، براق، چکش خوار، گداخت پذیر و انعطاف پذیر است و رسانایی حرارتی و الکتریکی بالایی دارد. در زیر نمونه هایی از فلزات عمومی آورده شده است. آلومینیوم، کبالت، چدن، فولاد ریخته گری، آلیاژ آهنی، طلا، نیکل، نیوبیم، فولاد ضد زنگ، فولاد، تیتانیوم، تنگستن و روی.
 
 
اندازه بازار محصولات فلزی و آهن
اندازه بازار جهانی محصولات فلزی در سال 2021 به ارزشی نزدیک به 2365.9 میلیون دلار رسید که با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 3.9 درصد از سال 2016 افزایش یافته است. انتظار می رود این بازار از 2365.9 میلیون دلار در سال 2021 به 3543.6 میلیون دلار در سال 2026 رشد کند. نرخ 8.4٪. انتظار می رود که اندازه بازار جهانی محصولات فلزی از سال 2026 با  7.2 درصد رشد کند و در سال 2031 به 5010.3 میلیون دلار برسد.
 
رشد در دوره تاریخی ناشی از رشد اقتصادی قوی در بازارهای نوظهور، رشد سریع در صنعت خودروسازی، پیشرفت سریع فناوری و گسترش بخش فولاد است. عاملی که بر رشد در دوره تاریخی تأثیر منفی گذاشت، محدودیت‌های تجارت آزاد، افزایش هزینه‌ها، شفافیت و مسائل مدیریت زنجیره تأمین، ظرفیت مازاد در بازار فلزات اساسی و COVID-19 بود.
 
در آینده، بهبود کارایی کارخانه، افزایش استفاده از آلومینیوم به عنوان یک جایگزین سبک وزن و ارزان تر، مصرف فلز توسط بخش هوافضا و سرمایه گذاری در زیرساخت ها باعث رشد بازار خواهد شد. عواملی که می توانند مانع رشد بازار محصولات فلزی در آینده شوند عبارتند از: نوسانات قیمت مواد اولیه، وجود جایگزین و افزایش تقاضا برای خودروهای برقی.
محرک های بازار محصولات فلزی و قیمت آهن
عوامل کلیدی بازار محصولات فلزی عبارتند از:
 
بهبود در راندمان کارخانه و قیمت آهن
 
بسیاری از شرکت های محصولات فلزی از روباتیک و اتوماسیون برای بهبود کارایی و بهره وری کارخانه استفاده می کنند. حسگرها در ماشین‌های مختلف برای دسترسی به داده‌های ارزشمند برای بهبود کارایی و کاهش خرابی‌های احتمالی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون (BCG)، انتظار می رود تا سال 2025، 1.2 میلیون ربات صنعتی مستقر شوند، بنابراین نشان دهنده افزایش استفاده از فناوری اتوماسیون و روباتیک برای بهبود بهره وری و کاهش هزینه های تولید است. بر اساس گزارشیک شبکه خدمات حرفه ای جهانی است)، 16٪ از مدیران شرکت های فلزی جهانی قبلاً در رباتیک برای تولید فلز سرمایه گذاری کرده اند، 31٪ از مدیران برنامه هایی را برای سرمایه گذاری احتمالاً در رباتیک برای فناوری جدید تنظیم کرده اند. و 42 درصد مایل به سرمایه گذاری روی روباتیک در آینده نزدیک هستند. علاوه بر این، در این گزارش آمده است که 63 درصد از مدیران شرکت‌های تولید فلز در حال بررسی سرمایه‌گذاری در اتوماسیون هستند. نمونه هایی از شرکت هایی که ربات های صنعتی را به شرکت های فلزی ارائه می دهند  بنابراین، بازده کارخانه بهبود یافته انتظار می رود رشد بازار محصولات فلزی را افزایش دهد
 
محدودیت های بازار محصولات فلزی
محدودیت های اصلی در بازار محصولات فلزی و آهن عبارتند از:
 
نوسان قیمت مواد اولیه
 
افزایش قیمت مواد اولیه آهن برای تولید محصولات فلزی می تواند مانع رشد بازار شود. با افزایش هزینه های ورودی، به ویژه مواد خام مانند فولاد، هزینه تولید برای اکثر تولیدکنندگان افزایش یافته است. فلز تقریباً 70 درصد از کل مصرف مواد خام در بخش هایی مانند خودرو را تشکیل می دهد. در بازار آسیا، بازار قیمت ورق سرد (CRC) شاهد احساسات متفاوتی در سه ماهه دوم سال 2022 بود. در ماه آوریل، قیمت ویل نورد سرد به دلیل بالا بودن قیمت مواد خام و زغال سنگ کک افزایش یافت. جنگ طولانی بین روسیه و اوکراین زنجیره تامین را مختل کرد و قیمت مواد خام را در میان تقاضای سنتی بالا از آوریل تا ژوئن افزایش داد. با این حال، به دلیل کاهش تقاضای داخلی و معاملات محدود، قیمت CRC در ماه مه و ژوئن کاهش یافت. بنابراین، نوسانات قیمت مواد اولیه می‌تواند تاثیر منفی بر رشد بازار محصولات فلزی داشته باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مصرف انرژی برای تولید تیرآهن

 هنگام مقایسه شکل‌های 10B،C، می‌توان مشاهده کرد که در اتصال نوع D، نسبت کرنش فشاری لوله‌های داخلی و خارجی BRB سمت چپ به طور قابل‌توجهی کمتر از BRB سمت راست است. وجود زاویه سمت چپ باعث می شود که نقطه چرخش پرتو به سمت چپ منحرف شود، که باعث می شود تغییر شکل BRB سمت راست برای همان زاویه چرخش پرتو بزرگتر از سمت چپ باشد. بنابراین، BRB ها در هر دو طرف اتصال، ظرفیت اتلاف انرژی و شکل پذیری اتصال را از طریق جفت شدن و تعامل متقابل تیرآهن به جای برهم نهی دو مهاربند، بهبود می بخشند.

 
4.3 تجزیه و تحلیل مصرف انرژی با قیمت تیرآهن
ظرفیت اتلاف انرژی یک شاخص مهم برای ارزیابی عملکرد لرزه ای سیستم ها یا نمونه های سازه ای است. در این مقاله، ظرفیت اتلاف انرژی نمونه به طور کیفی از طریق شاخص کل اتلاف انرژی هیسترتیک و ضریب میرایی ویسکوز معادل تحت هر شرایط سیکل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
کل انرژی مصرفی هیسترتیک با محاسبه ناحیه احاطه شده توسط حلقه هیسترتیک تحت هر شرایط کاری به دست می آید (شکل 11). پس از مقایسه کل انرژی مصرفی نوع S و نوع D، می توان دریافت که سیستم اتصال جدید عملکرد اتلاف مطلوبی دارد و نوع D از ظرفیت جذب انرژی قوی تری نسبت به نوع S برخوردار است. BRB ها در تغییر شکل های کوچک نقش کوچکی دارند که عمدتاً سفتی اتصالات را افزایش می دهد. هنگامی که تغییر شکل زیاد باشد، اثر اتلاف انرژی پایدار را تا پایان بارگذاری نشان می دهد.
 
 
شکل 11. منحنی اتلاف-جابجایی انرژی هیسترزیس نمونه ها.
 
ضریب میرایی ویسکوز معادل (GB 50011-2010, 2010) را می توان بر اساس تعیین کرد
 
he=ED2π⋅(ES1+ES2)(5)
در جایی که ED انرژی موجود در حلقه پسماند تحت هر دامنه جابجایی است، ES1 ناحیه ای است که توسط سفتی سکانس در حداکثر جابجایی مثبت احاطه شده است و ES2 ناحیه ای است که توسط سفتی سکانس در حداکثر جابجایی منفی احاطه شده است. محاسبات با توجه به داده های منحنی هیسترتیک چرخه دوم در شرایط کاری مختلف انجام شد.
 
شکل 12 نشان می دهد که ضریب میرایی ویسکوز معادل دو نمونه با افزایش جابجایی افزایش می یابد که نشان می دهد سطح مصرف انرژی قطعه آزمایش با بارگذاری افزایش می یابد. ضریب میرایی ویسکوز معادل نمونه S-type قبل از زاویه چرخش 0.01 بیشتر از نمونه نوع D است، اما نرخ رشد بعدی بسیار کمتر از نمونه نوع D است. در همان زمان، وقتی θ 0.02 است، او از نمونه نوع D بزرگتر از 0.4 است. هنگامی که θ 0.03 است، او از نمونه نوع S بزرگتر از 0.4 است. بنابراین مشاهده می شود که ظرفیت اتلاف انرژی نمونه نوع D قویتر و پایدارتر از نمونه نوع S است. همچنین نشان می دهد که سیستم اتصال جدید با BRB های جدید عملکرد اتلاف انرژی مطلوبی دارد.

 

 

 

 

اتصالات تیرآهن

 نتایج آزمون و تجزیه و تحلیل

4.1 خواص هیسترتیک نمونه ها
شکل 8 منحنی هیسترتیک زاویه چرخش بار اتصالات تیرآهن نوع S و D را نشان می دهد، که در آن F بار افقی در بالای تیر، و θ زاویه چرخش تیر مربوطه است. همانطور که در شکل 8 نشان داده شده است، منحنی های هیسترتیک هر دو نمونه دوکی شکل هستند، که نشان می دهد ظرفیت جذب انرژی عالی و عملکرد هیسترتیک پایدار دارند. در مرحله بارگذاری اولیه، نمونه در مرحله الاستیک است، تغییر زاویه چرخش بار اساساً خطی است و ناحیه احاطه شده توسط حلقه پسماند حداقل است. با افزایش شرایط کار، منحنی هیسترتیک کامل می شود و ویژگی های مصرف انرژی زیادی را نشان می دهد زیرا هسته داخلی BRB بازده می کند. با توجه به مهار لوله های داخلی و خارجی، هسته داخلی بدون شکست کمانش برای جذب بهتر انرژی به تغییر شکل ادامه می دهد. در دامنه بارگذاری یکسان، منحنی‌های هیسترتیک هر چرخه اساساً منطبق می‌شوند، بنابراین می‌توان مشاهده کرد که نمونه تحت بار چرخه‌ای هیچ کاهش مقاومتی ندارد.
 
 
شکل 8. منحنی هیسترزیس.
 
منحنی هیسترتیک نوع S دارای نوسان بار جزئی است اما تأثیر قابل توجهی بر عملکرد کلی هیسترتیک ندارد. این ناشی از اصطکاک بین هسته داخلی و لوله داخلی پس از تغییر شکل فشاری است. در عین حال، لغزش پیچ با مقاومت بالا پس از تنش نیز تأثیر خاصی بر پایداری بار خواهد داشت. منحنی هیسترتیک نوع D پرتر از اتصال S است، که نشان می دهد ساختار میرایی تنظیم در هر دو طرف فلنج تیر می تواند باعث شود سیستم اتصال جدید ظرفیت اتلاف انرژی قابل توجهی داشته باشد.
 
منحنی های اسکلت اتصالات نوع S و D در شکل 9 نشان داده شده است. طبق مدل نظری بالا، منحنی اسکلت نظری اتصال رسم شده و با نتایج آزمون مقایسه شده است (جدول 2). میانگین خطای مقایسه تنها 945/7 درصد است که نشان می‌دهد مدل نظری از دقت بالایی برخوردار است. در مرحله بارگذاری اولیه، منحنی اسکلت اساساً یک خط مستقیم است و نمونه در مرحله الاستیک قرار دارد. هنگامی که نمونه وارد مرحله تسلیم می شود، شیب منحنی اسکلت به طور مداوم کاهش می یابد و تغییر شکل سریعتر از بار ایجاد می شود. با توجه به منحنی های اسکلت دو نمونه، تحت یک جابجایی، بار منفی کمی بزرگتر از بار مثبت است که به دلیل اصطکاک ایجاد شده در اثر تماس با دیواره لوله داخلی پس از تغییر شکل فشاری هسته داخلی BRB است. . به دلیل وجود اتصال فولادی زاویه دار در سمت چپ فلنج تیر، نیروهای مثبت و منفی نوع D نیز نامتقارن بودند و تغییر شکل BRB سمت چپ کمتر از سمت راست بود. شایان ذکر است که بار تسلیم نوع D دو برابر نوع S نیست زیرا فولادهای نبشی بخشی از بار را جذب می کنند. این نیز در بار تسلیم نظری در نظر گرفته می شود.
 
 
 
4.2 تجزیه و تحلیل کرنش
پس از آزمایش شبه استاتیک بارگذاری رفت و برگشتی، اعضای تیر و ستون اتصالات نوع S و D الاستیک باقی ماندند. بنابراین، این بخش فقط پاسخ کرنش محوری BRB را که یک عنصر اتلاف انرژی است، تجزیه و تحلیل می‌کند. شکل 10 نسبت توزیع کرنش فشاری BRB را نشان می دهد. آبسیسا زاویه چرخش تیر را نشان می‌دهد و اردینات نشان‌دهنده نسبت کرنش نسبی هسته داخلی، لوله داخلی گرد و لوله مربع بیرونی در هر شرایط کاری است. تمام داده های کرنش از مقدار متوسط اندازه گیری شده توسط کرنش سنج در بخش 2 به دست آمد (شکل 6). هنگامی که زاویه چرخش در 0.00398 بود، هسته های داخلی سه مهاربند تسلیم شدند. همانطور که در شکل نشان داده شده است، زمانی که زاویه چرخش دو اتصال 0.01 بود، کرنش هسته داخلی مهاربند به 90 درصد رسید که نشان می دهد مهاربند پس از تسلیم همچنان دارای قابلیت تغییر شکل پلاستیک پایدار است. هنگامی که بارگذاری ادامه یافت، هسته داخلی به طور مداوم تغییر شکل داده و به لوله داخلی فشرده می شد، بنابراین نسبت کرنش لوله داخلی و لوله بیرونی بزرگتر شد. هنگامی که زاویه چرخش پرتو به حداکثر 0.04 می رسد، کل کرنش فشاری لوله داخلی و لوله بیرونی از 25٪ تجاوز نمی کند. یعنی سویه های اصلی در هسته داخلی متمرکز شدند. این نشان می دهد که هسته داخلی، به عنوان جزء اصلی باربر، انرژی را از طریق تغییر شکل جذب می کند، که ظرفیت اتلاف انرژی BRB را تأیید می کند.

 

 

 

 

 

 

 

انواع میلگرد کدام است

 میلگردهای پلیمری تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP): مانند فیبر کربن، میلگردهای GFRP هرگز و تحت هیچ شرایطی خورده نمی شوند. با این حال، هزینه گزافی برای آن پرداخت خواهید کرد. این میلگردها می توانند در زمان هایی به قیمت میلگردهای با روکش اپوکسی کار کنند.

 
 
اگر لیستی از انواع میلگرد را مطالعه کرده اید و هنوز در مورد اینکه کدام یک برای شما بهترین است، سردرگم هستید، اشکالی ندارد. یک گزینه خوب این است که با یک تولید کننده میلگرد یا ارائه دهنده محلی بتن تماس بگیرید تا در مورد نوع میلگردی که باید استفاده کنید مشاوره دریافت کنید.
 
 
 
 
انتخاب اندازه مناسب میلگرد
 
نه تنها انواع مختلفی از قیمت میلگرد وجود دارد، بلکه اندازه های مختلف میلگرد نیز وجود دارد!
 
 
اندازه میلگرد مورد استفاده در یک کار خاص به میزان مقاومت مورد نیاز بستگی دارد. همانطور که ممکن است حدس بزنید، هنگامی که به استحکام بیشتری نیاز است، از میلگرد بزرگتر استفاده می شود.
 
 
در ایالات متحده، میلگرد با عددی که قطر جامد میلگرد را منعکس می کند، طبقه بندی می شود. اعداد از #3 (کوچکترین) تا #18 (بزرگترین) متغیر است.
 
 
به عنوان مثال، اندازه میله شماره 3 به قطر 3/8 اینچ از بخش جامد، اندازه میله شماره 4 به قطر 4/8 اینچ از بخش جامد، و اندازه نوار شماره 5 برابر با 5/8 اینچ قطر بخش جامد است.
 
 
سه اندازه مختلف میلگرد وجود دارد که برای پروژه های خانگی مورد نیاز است معمولاً شماره 3، 4، و 5.
 
 
میلگرد شماره 3 برای راهروها و پاسیوها استفاده می شود. برای دیوارها و ستون ها باید از اندازه میلگرد شماره 4 استفاده شود زیرا به استحکام بیشتری نیاز دارند. برای فوتر و فونداسیون بهتر است از سایز میلگرد #5 استفاده کنید.
نحوه قرار دادن میلگرد در بتن
 
شاید قبلاً دقیقاً بدانید که به چه نوع و اندازه میلگرد نیاز دارید. اگر چنین است، عالی است!
 
 
اما در مورد قرار دادن میلگرد در بتن چطور؟
 
 
آیا باید آن را به داخل بیندازید و بگذارید چگونه فرود بیاید؟ آیا باید ضربدری شود؟ عمق بتن چقدر باید باشد؟

 

 

 

در مورد میلگرد ها

 نگرانی خاصی در مورد میلگردهای با روکش اپوکسی این است که میلگردهای دارای پوشش اپوکسی می توانند در جایی که اپوکسی آسیب دیده دچار خوردگی شدید شوند زیرا تمام خوردگی در آن نقطه متمرکز شده است.

 
 
میلگرد گالوانیزه: میلگردهای گالوانیزه 40 برابر بیشتر از میلگردهای فولادی کربنی در برابر خوردگی مقاوم هستند و نسبت به میلگردهای با روکش اپوکسی آسیب بسیار سخت تری دارند.
 
 
اگر به چیزی کمتر احتمال خورده شدن نیاز دارید، این میلگردهای با روکش اپوکسی را جایگزین عالی می کند.
 
 
متأسفانه میلگرد گالوانیزه حدود 40 درصد گرانتر از میلگرد با روکش اپوکسی است.
 
 
میلگردهای تقویت کننده ورق فلزی: آرماتور ورق فلزی معمولاً در دال های کف، پله ها و ساخت سقف استفاده می شود. تقویت کننده ورق فلزی از قطعات فولادی آنیل شده تشکیل شده است که به شکل موج‌هایی به عمق حدود یک شانزدهم اینچ خم شده و سوراخ‌هایی با فواصل منظم سوراخ شده است.
 
 
میلگرد اروپایی: مزیت میلگرد اروپایی قیمت پایین آن است. میلگرد اروپایی عمدتاً از منگنز ساخته شده است که باعث می شود آن را ارزان و آسان خم کنید.
 
 
این انعطاف‌پذیری کار با میلگرد اروپایی را در این زمینه آسان می‌کند، اما معمولاً برای استفاده در مناطقی که دچار زلزله می‌شوند و یا برای پروژه‌هایی که نیاز به یکپارچگی ساختاری قابل توجهی از میلگرد آن دارند، توصیه نمی‌شود.
 
 
میلگرد فولادی ضد زنگ: میلگرد فولادی ضد زنگ بسیار گران است - حدود هشت برابر قیمت میلگرد با روکش اپوکسی.
 
 
همچنین بهترین میلگرد موجود برای اکثر پروژه ها می باشد. با این حال، استفاده از فولاد ضد زنگ در همه شرایط به جز منحصر به فردترین شرایط، اغلب بیش از حد است.
 
 
اما برای کسانی که دلیلی برای استفاده از آن دارند، میلگردهای فولادی ضد زنگ 1500 برابر بیشتر از میلگردهای سیاه در برابر خوردگی مقاوم هستند. میلگردهای فولادی ضد زنگ را نیز می توان در مزرعه خم کرد که بسیار راحت است.

 

 

 

قیمت لوله

 لوله‌های فولادی لوله‌های استوانه‌ای هستند که از فولاد ساخته شده‌اند و در ساخت و زیرساخت‌ها کاربردهای زیادی دارند. آنها پر استفاده ترین محصول ساخته شده توسط صنعت فولاد هستند. کاربرد اصلی لوله در حمل و نقل مایع یا گاز زیرزمینی از جمله نفت، گاز و آب است. با این حال، لوله‌های با اندازه‌های مختلف در طول ساخت و ساز استفاده می‌شوند. یک نمونه معمول تولید خانگی، لوله فولادی باریکی است که سیستم خنک کننده یخچال را اجرا می کند. در ساخت و ساز از لوله برای گرمایش و لوله کشی استفاده می شود. سازه ها را می توان با استفاده از لوله های فولادی با اندازه های مختلف، مانند نرده ها، قفسه های دوچرخه، یا بولاردهای لوله ساخت. برای اطلاع از قیمت لوله میتوانید اینجا کلیک کنید.

 
تصور می شود که ویلیام مرداک پیشگام تولید لوله های فولادی باشد. در سال 1815، او بشکه‌های تفنگ را به هم متصل کرد تا از سیستم سوزاندن لامپ زغال سنگ پشتیبانی کند. مرداک از سیستم لوله کشی نوآورانه خود برای انتقال گاز زغال سنگ به لامپ های خیابان های لندن استفاده کرد.
 
از دهه 1800، گام‌های بزرگی در فناوری لوله‌های فولادی برداشته شده است، از جمله بهبود روش‌های ساخت، توسعه برنامه‌های کاربردی برای استفاده از آنها، و ایجاد مقررات و استانداردهایی که بر صدور گواهینامه آنها حاکم است.
 
لوله های فولادی یا بدون درز یا جوشی هستند و در اندازه ها و طول های مختلفی عرضه می شوند.
لوله فولادی چگونه ساخته می شود؟
از ذوب مواد خام گرفته تا قالب گیری یا جوشکاری، این مصالح ساختمانی در همه جا از طریق دو فرآیند اصلی ایجاد می شود:
 
فولاد خام را به شکل قابل استفاده تری تبدیل کنید
هر دو فرآیند باید با ساخت فولاد با کیفیت خوب شروع شوند. فولاد خام توسط کارخانه های ریخته گری از طریق فرآیند ذوب مواد خام در یک کوره تولید می شود. برای درست کردن ترکیب، ممکن است عناصری به فلز مذاب اضافه شده و ناخالصی ها حذف شوند. فولاد مذاب به دست آمده در قالب ریخته می شود تا شمش درست شود یا به دستگاه ریخته گری پیوسته برای ساخت اسلب، بیلت و شکوفه منتقل می شود. لوله از دو مورد از این محصولات ساخته می شود: اسلب یا بیلت.
 
پشته بیلت فولادی
شمش های فولادی جامد گرم می شوند، کشیده می شوند و از مرکز سوراخ می شوند تا به لوله های فولادی بدون درز تبدیل شوند.
اسلب فولادی و اسکلت فولادی در تولید لوله
اسکلت فولادی از دال هایی ساخته می شود که تا دمای 2200 درجه فارنهایت گرم می شوند. گرما باعث ایجاد رسوب روی سطح می شود که باید از طریق رسوب شکن و تمیز کردن فشار بالا آن را جدا کرد. پس از تمیز کردن، دال فولادی به صورت گرم به صورت نوارهای باریک و نازک فولادی به نام اسکلپ نورد می شود. اسکلپ را با اسید سولفوریک ترشی می کنند (سطح تمیز می کنند)، با آب شسته می شوند و روی قرقره های بزرگ به عنوان ماده خام برای ساخت لوله می غلتانند. عرض اسکلپ تعیین کننده قطر لوله قابل ساخت است.
 
Skelp از قرقره باز می شود، حرارت داده می شود و از طریق غلتک های شیاردار، که لبه های اسکله را به سمت بالا خم می کند، نورد می شود. این فرآیند یک لوله استوانه ای شکل ایجاد می کند که در آن دو لبه درست به اطراف خم شده اند تا به یکدیگر برخورد کنند و یک استوانه بلند را تشکیل دهند. یک فرآیند جوشکاری لبه ها را به هم متصل می کند و لوله را آب بندی می کند.
 
در یک عملیات جوشکاری پیوسته، غلتک‌های جوش لبه‌های لوله را به یکدیگر فشار می‌دهند و به دلیل گرمایی که قبلاً به اسکلپ وارد شده است، جوش آهنگری را تشکیل می‌دهند. در حین جوشکاری فلزی اضافه نمی شود و غلتک های نهایی قطر و ضخامت دیواره لوله را تا حد مشخصات کاهش می دهند.
جوشکاری مقاومتی الکتریکی از فرآیندی مشابه با جوش پیوسته پیروی می کند، با این تفاوت که اسکلت به شکل لوله سرد نورد می شود. جریان توسط دیسک های مسی گردان به لبه های لوله می رسد که لبه ها را تا دمای جوش گرم می کند. غلتک های جوشکاری به لبه های لوله می پیوندند تا یک جوش آهنگری ایجاد کنند.
در جوشکاری مارپیچی و جوشکاری زیر آب دوگانه از تکنیک‌های جوشکاری معمولی استفاده می‌شود و مواد جوش را برای تشکیل پیوند اضافه می‌کنند.
بیلت های فولادی برای لوله های بدون درز
بیلت های فولادی قطعات مربعی بلند فولادی هستند که مستقیماً از یک ماشین ریخته گری پیوسته یا به عنوان محصول ثانویه ساخته شده از شمش های ریخته گری نورد شده و کشیده تولید می شوند. از این بیلت ها می توان برای ساخت لوله های بدون درز استفاده کرد که در برخی کاربردها به دلیل نداشتن خط جوش ایمن تر است.
 
شمش فولادی جامد باید در دماهای بسیار شدید گرم شود و به رنگ سفید داغ شود اما ذوب نشود. ماشین‌ها آن‌ها را می‌غلطند تا به شکل جامد استوانه‌ای درآیند. در حالی که هنوز گرم است، از سوراخ کننده گلوله ای شکل استفاده می شود تا مرکز توخالی را با توجه به ابعاد آن منظم کند. یک سری عملیات آسیاب برای انطباق لوله با مشخصات مورد نیاز انجام می شود.
 
مراحل پایان
لوله ها ممکن است به عنوان مرحله نهایی فرآیند قبل از اتصال به اتصالات در انتها، از طریق دستگاه صاف کننده قرار داده شوند. لوله‌های حفره‌ای کوچک معمولاً با اتصالات رزوه‌ای نصب می‌شوند، اما لوله‌های حفره بزرگ‌تر معمولاً با فلنج‌هایی نصب می‌شوند که روی انتهای لوله جوش داده می‌شوند. ماشین‌های اندازه‌گیری ابعاد لوله تمام‌شده را بررسی می‌کنند و جزئیات را در کنار لوله برای اهداف کنترل کیفیت مهر می‌کنند.

ورق فولادی چیست

 کوره های عظیم آهن و فولاد ایالات متحده باید سالانه علاوه بر سنگ معدن و ضایعات فولاد، حدود 40 میلیون تن (37 میلیون تن متریک) کک، آرد اسپات، آهک، سنگ آهک و سایر مواد را تغذیه کنند. این صنعت همچنین از میلیاردها کیلووات ساعت برق، میلیاردها گالن نفت کوره و میلیاردها فوت مکعب گاز طبیعی و اکسیژن و ورق استفاده می کند. استفاده از گاز طبیعی و اکسیژن در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

 
ذخایر سنگ آهن معمولاً از معادن زغال سنگ و معادن سنگ آهک دور هستند. بنابراین آسیاب های آهن و فولاد در جایی قرار دارند که می توان مواد را به لحاظ اقتصادی در کنار هم قرار داد. به طور کلی حمل و نقل سنگ آهن ارزان تر از زغال سنگ و سنگ آهک است.
 
پیتسبورگ، شیکاگو، و یانگستون، اوهایو، همه به دلیل موقعیت مکانی خود به عنوان مراکز فولادی بزرگ توسعه یافتند. این شهرها همچنین مشتریان صنعتی زیادی در نزدیکی خود دارند که فولاد را پردازش می کنند یا محصولات فلزی نهایی می سازند. کشتی های باری که از بسیاری از کشتی های اقیانوس پیما بزرگتر هستند، سنگ معدن را از بنادر دریاچه سوپریور از طریق دریاچه میشیگان به کوره های بلند در شهرهای ایندیانا در جنوب شرقی شیکاگو حمل می کنند. قفل سو بین دریاچه سوپریور و دریاچه میشیگان اندازه کشتی ها را به طول 1000 فوت (300 متر) و ظرفیت حدود 60000 تن (54400 متریک تن) محدود می کند.
 
کشتی های فله بر اقیانوس با ظرفیت 150000 تن (136000 تن متریک) سنگ معدن برای خدمات رسانی به بنادر آب های عمیق راه اندازی شده اند. سنگ معدن برای آسیاب های اوهایو و پنسیلوانیا با کشتی به بنادر دریاچه ایری حمل می شود و از طریق راه آهن به داخل کشور منتقل می شود.
 
بزرگترین کارخانه های آهن و فولاد کانادا در Sault Ste هستند. ماری و همیلتون، اونت. سایر آسیاب های بزرگ در پورت کولبرن، استان اونت، و سیدنی، N.S.
 
تأثیر فولاد بر زندگی آمریکایی ها
در سال 1989 کل فروش فولاد ایالات متحده با بیش از 9 میلیارد دلار دستمزد و حقوق کارکنان کارخانه از 30 میلیارد دلار فراتر رفت. مخارج سرمایه ای برای تاسیسات و تجهیزات جدید بیش از 2 میلیارد دلار در سال است که بیش از 15 درصد آن به کنترل آلودگی تولید شده در طول تولید فولاد اختصاص می یابد.
 
اگر کل تولید سالانه فولاد ایالات متحده به طور مساوی تقسیم شود، هر مرد، زن و کودک در این کشور حدود نیم تن (0.45 متریک تن) از این فلز را دریافت می کند. مصرف سرانه همچنان به رشد خود ادامه داده است زیرا مردم بیشتر و بهتر لوازم خانگی و سایر کالاها را برای خانه تقاضا می کنند. مواردی مانند اتومبیل، ماشین لباسشویی، خشک کن، یخچال، فریزر و جاروبرقی از فولاد استفاده می کنند.
 
مالکیت صنعت گسترده فولاد بین بیش از یک میلیون سهامدار تقسیم شده است. اگرچه ظرفیت کل ثابت مانده است، اما هزینه های نوسازی کارخانه و تجهیزات جدید زیاد است. تغییر از کوره باز به فولادسازی با فرآیند اکسیژن اولیه و از شمش به روش انجماد ریخته گری پیوسته مستلزم هزینه های سرمایه زیادی است. اخیراً تقاضا برای کنترل آلودگی مستلزم هزینه های سرمایه ای بزرگ اضافی است. انتظار می رود تا اواسط دهه 1980 کمتر از 5 درصد از انتشارات ناشی از فولادسازی به محیط زیست منتقل شود.
 

تیرهای جعبه ای

 آنها معمولا در ساخت پل های جدید استفاده می شوند و همچنین می توانند در بازسازی پل های قدیمی استفاده شوند.تیرهای جعبه ای را می توان برای تحمل طیف گسترده ای از بارهای ترافیکی طراحی کرد. می تواند بارهای سبک و سنگین را تحمل کند.

آنها به راحتی در هر شکل، اندازه و دهانه بسته به نیاز و ضرورت طراحی می شوند.پل های باکس تیر اغلب برای ایجاد ظاهری جذاب در جاده ها استفاده می شود.

طرح پل تیرهای جعبه ای تعداد زیادی راه حل بالقوه برای ساخت پل ارائه می دهد زیرا آنها می توانند در فواصل طولانی تری نسبت به بسیاری از پل های دیگر بچرخند.

معمولاً تیرهای جعبه ای در اندازه های استاندارد ساخته می شوند و می توان آنها را متناسب با دهانه های بسیار بزرگ طراحی کرد.

هزینه ساخت تیرهای جعبه ای نسبت به انواع دیگر پل ها ارزان تر است. تفاوت هزینه می تواند حدود 10-20 درصد باشد.

تیر جعبه از نظر طراحی ساده است و به راحتی در زمین جمع می شود. بنابراین، اطمینان از اینکه پل تمام استانداردها و انتظارات کیفیت را برآورده می کند، بسیار آسان است.

این نوع پل ها می توانند در سخت ترین شرایط آب و هوایی مقاومت کنند زیرا بسیار مستحکم ساخته شده اند.آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سال‌ها قبل از نیاز به هر گونه تعمیر یا تعمیر اساسی کار کنند.

عیب اصلی پل باکس تیری وزن کلی آن است. از آنجایی که تیرهای جعبه بسیار سنگین هستند، بلند کردن و قرار دادن آنها در موقعیت دشوار است.

در مقایسه با سایر پل های موجود سنگین نیست. بنابراین می توان سازه را در تعادل نگه داشت و از احتمال ریزش جلوگیری کرد.

تیرهای جعبه معمولاً از فولاد یا مواد کامپوزیتی بتن با مقاومت بالا برای افزایش استحکام و دوام به ویژه در محیط های دریایی ساخته می شوند، اما به دلیل شرایط محیطی مستعد خوردگی فولاد و بتن هستند.

به دلیل پیچیدگی ها و محدودیت های ساخت و نصب، نیاز به بهبود طراحی وجود دارد.پل باکس تیرچه اگر خوب طراحی نشود ممکن است در برابر زلزله مقاوم نباشد. در نتیجه باید به درستی طراحی شوند تا بتوانند نیروهای احتمالی زلزله را در ساخت طراحی پل پشتیبانی کنند.

https://www.hpdconsult.com/wp-content/uploads/2021/01/Over-Highway-bridge-scaled.jpg

پل تیرچه ای

 تیر جعبه اغلب از بتن پیش تنیده، فولاد سازه ای یا کامپوزیت بتن مسلح شده با فولاد ساخته می شود. سطح مقطع جعبه معمولاً مستطیلی یا ذوزنقه ای است.

تیر جعبه اغلب از بتن پیش تنیده، فولاد سازه ای یا کامپوزیت بتن مسلح شده با فولاد ساخته می شود. سطح مقطع جعبه معمولاً مستطیلی یا ذوزنقه ای است.

پل های باکس تیر اغلب برای پل های هوایی بزرگراه ها و ساختمان های حمل و نقل ریلی سبک مرتفع معاصر استفاده می شود.

اگرچه پل تیرچه ای جعبه ای اغلب نوعی پل تیری است، اما می توان آنها را بر روی پل های کابلی و سایر پل ها نیز یافت.

پل باکس تیرچه ای یک پل خرپایی فولادی چند دهانه / بتن پیش تنیده است که با یک تیر فولادی جعبه ای شکل بسیار بزرگ و توخالی مشخص می شود که برای دهانه بین دو پایه استفاده می شود.

طرح پل باکس تیر شامل سه بخش است: تیر اصلی، تیرهای کناری و عرشه.عرشه آخرین ساخته شده است، اما از آنجایی که تنها بخشی است که از سطح زمین قابل مشاهده است، باید بتواند بارهای ترافیکی را حمل کند.

روش ساخت تیر جعبه برای ساخت سریع و کارآمد است، بازرسی و نگهداری آسان است. بنابراین در زمینه مهندسی عمران به ویژه در ساخت پل های تیرچه ای جعبه ای کاربرد فراوانی دارد.

تیرهای جعبه را می توان قبل از حمل و نصب با جرثقیل در محوطه ساخت پیش ساخته نیز ساخت.تیرهای جعبه فولادی معمولاً خارج از محل ساخته می شوند و با جرثقیل در جای خود بلند می شوند و بخش هایی با پیچ و مهره یا جوش به هم متصل می شوند.

هنگامی که از عرشه پل بتنی مرکب استفاده می شود، اغلب با استفاده از کاذب موقتی که توسط تیر فولادی پشتیبانی می شود، در جای خود ریخته می شود.

هر دو نوع پل را می توان با استفاده از تکنیک پرتاب افزایشی نصب کرد.جرثقیل های دروازه ای اغلب در این روش برای قرار دادن بخش های تازه بر روی بخش های موجود از پل تا زمانی که روبنای پل تکمیل شود، استفاده می شود.

تیرهای جعبه ای رایج ترین پل مورد استفاده در ساخت و ساز هستند، عمدتاً به دلیل سبک وزن، شکل پذیری و سادگی ساخت.تیر جعبه مفهومی است که اجازه می دهد تا پایداری عرضی تیر بدون استفاده از هیچ تکیه گاه عمودی نشان داده شود.

بنابراین، طراحی تیرهای جعبه‌ای را می‌توان به راحتی در بسیاری از پیکربندی‌های مختلف و بدون مهاربندی یا اعضای بسته به دست آورد.

ساخت پل های تیرچه ای جعبه ای نسبتاً ساده، فشرده و ارزان است.تیرهای جعبه کمک می کنند تا پل سفت تر، عملاً بدون محدودیت و نفوذ کمتر باشد.

طراحی تیرهای جعبه ای ماهیت مدولار دارد و می توان آن را به راحتی در دهانه های مختلف تنها با چند مرحله ساده منبسط یا منقبض کرد.

مقرون به صرفه بودن تیرهای جعبه ای صرفاً به طول آن بستگی دارد.

https://www.hpdconsult.com/box-girder-bridge-advantages-and-disadvantages/

صفحه قبل 1 صفحه بعد